XVIII sesja Rady Gminy Gierałtowice
2025-06-11
Transmisja z sesji Rady Gminy Gierałtowice - godz. 17.00
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum.
2. Przedstawienie porządku obrad i informacja o protokołach z sesji z 14.05.2025 r. i 28.05.2025 r.
3. Zgłaszanie interpelacji i zapytań.
4. Sprawozdanie z działalności komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Rozpatrzenie Raportu o Stanie Gminy Gierałtowice za 2024 rok:
a) informacja o raporcie,
b) debata nad raportem,
c) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gierałtowice wotum zaufania (druk 40/2025).
6. Rozpatrzenie sprawozdań i podjęcie uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Gierałtowice za 2024 rok oraz w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Gierałtowice:
a) rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy Gierałtowice za 2024 rok,
b) rozpatrzenie sprawozdania finansowego gminy Gierałtowice za 2024 rok,
c) zapoznanie się z informacją o stanie mienia komunalnego gminy Gierałtowice,
d) zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Gierałtowice,
e) zapoznanie się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej,
f) zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Gierałtowice za 2024 rok,
g) dyskusja,
h) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Gierałtowice wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Gierałtowice za 2023 rok (druk 41/2025),
i) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gierałtowice absolutorium za 2024 rok (druk 42/2025).
7. Rozpatrzenie projektów uchwał:
a) uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gierałtowice (druk 44/2025),
b) uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu gminy Gierałtowice na 2025 rok (druk 44/2025),
c) w sprawie apelu do Wójta Gminy Gierałtowice o zwrócenie się do Starosty Gliwickiego o wszczęcie postępowań rekultywacyjnych (druk 43/2025).
8. Sprawozdanie z działalności wójta w okresie międzysesyjnym.
9. Sprawy sołtysów.
10. Wolne głosy, komunikaty i informacje.
11. Zamknięcie sesji.